15 As Far As I Can See
Review:Swa

More info:

record label:
WOOBIE CAT RECORDS

Live Music Archives:

Kris Kehr, met of zonder Stone Poets, behoort nog steeds tot één van mijn favoriete singer - songwriters. Het laatste wat wij van de man uit de bergen van Western North Carolina vernamen was zijn medewerking aan het LOWdOGS" gezelschap dat met het album "FOOd" een geheel andere muzikale richting uitgaat dan Kehr's albums "Long Long Year" ('99) en "Kris Kehr &  Stone Poets" ('01).

Een mengeling van blues, country, americana, jazz, funk en rock dat door de Yankees het mooie stempeltje Americana Jam of Cowboy Jazz meekreeg en het logische vervolg bleek te zijn op het live album " All you Can Eat" ('03) dat kaderde  in de muzikale samenwerking met Chris Q die onder de noemer "Recipe" het levenslicht zag. Slechts zes songs op dat schijfje en dat voornamelijk kan beschouwd worden als een stevig gitaarduel tussen beide heren weliswaar zonder winnaar. Met "Notes From the Crossroads" (Antwerpen ?) is onze vriend KK. terug opgedoken in het alt. country / americana landschap en, volgens mijn bescheiden mening, nog altijd zijn beste dada. Meer dan vijf jaren namen de vijftien songs in beslag om vereeuwigd te worden op het blinkende schijfje, opnames die plaatsvonden in verscheidene studio's waar nog al wat technisch personeel bij te pas kwam maar met het uiteindelijke resultaat dat KK. weer met recht en reden  terug tussen "de mensen" mag plaatsnemen. Veel eigen verdienste natuurlijk maar ook meer dan één bloempje voor partner Julie Edlow (harmonyvocals, http://www.myspace.com/julieedlow) die dringend eens haar eigen persoontje in de schijnwerpers moet plaatsen ...al is de samenwerking met KKook fantastisch ( niet overtuigd kijk en luister eens op http://www.youtube.com/watch?v=QWGNwbgRMWs ) met zelfs een schitterende tribute to Gram Parsons & Emmylou Harris. Maar wij heffen ook de loftrompet voor de huidige Stone Poets : Rev. James Horton / organ, piano, accordion, Dr. Dave Mudgett / electric gt, pedal steel, John "JK." Kennedy / upright & electric bass, Matt Cullen on drums en the former Poets ; Jack Wilkinson / drums, bassist Bill Stetz en lap - steeler Todd Bartolo ( Frog Holler)

Opener " I Think About Everything", "Sick & Tired" en "Our Dreams Back Then, no more loosers" zijn meteen raak ... Parsons, Harris, the Byrds, Dylan  met alles er op en aan ..er is inderdaad geen enkel detail ontsnapt aan het arendsoog van KK, "Your Dreams" en "Something I Know" dobberen romantisch verder met een heerlijke, jankende pedal steel, al schuilt er in die laatste song net als bij "Around this World" (met een leuk orgeltje) een serieuze portie zelfkennis.  "Dear Stephanie" versieren op a "Saturday" ...mission impossible ? Who knows .. misschien dat het uitdraait op een one night - stand maar wij beschouwen het bij Rootsville als één van de talrijke muzikale hoogstandjes. De terugkeer naar the good old days van "A Long Time Ago" ...met Kris Kehr & the Stone Poets is dit één triomftocht, met zijn ietwat schuurpapieren stem worden "I Want to Go Home", "You Can Run" beslist geen parels voor de zwijnen maar de eerste maximum notering voor het prille 2008. Het is dan ook uitkijken naar de op til staande Europese promo push tournee voor dit fantastische schijfje dat nog al wat nostalgie huisvest ( om : "Gone Are Those Days") maar "As far I Can see" ziet de toekomst er voor Kris Kehr & Stone Poets veel belovend uit. Besluiten doen wij met zijn eigen woorden ..... "It's All Good".   Blue Highways Festival  Utrecht, Nl, Cafe Crossroads, Antwerpen * ...nog op zoek naar een prima band ? KRIS KEHR &  STONE POETS !! Welcome back !!! (SWA)

*Ps : met the Cowboy Angels als support act !!